Zbliżający się koniec roku jest idealnym momentem, aby przemyśleć organizację wigilii firmowej dla całego zespołu. Część pracodawców decyduje się urządzić ją w biurze, pozostali wynająć restaurację lub salę hotelową. Zanim zapadnie ostateczna decyzja, warto przeanalizować wszystkie plusy i minusy obu rozwiązań.

Wigilia firmowa – dlaczego warto ją zorganizować?

Wigilia firmowa często jest niedoceniana lub wręcz ignorowana. To duży błąd, ponieważ zorganizowanie takiej uroczystości przynosi wiele korzyści nie tylko pracownikom, ale również firmie. Jest to dobra okazja do podziękowania swoim podwładnym za trud i wysiłek, który wkładają w swoją pracę przez cały rok. Dodatkowo buduje pozytywne relacje nie tylko z kierownictwem, ale również w zespole, co przyczynia się do lepszej komunikacji i efektywniejszego wypełniania obowiązków. Wspólne spotkanie w swobodnej i przyjaznej atmosferze będzie motywowało pracowników do kolejnego roku intensywnej pracy. Wigilia firmowa to również zasłużona chwila relaksu dla całej kadry i sposób na dobrą zabawę. Organizacja takiej uroczystości jest również ważnym sygnałem dla całego zespołu, ponieważ podkreśla, że są ważni i doceniani.

 

Sprawdź tegoroczną ofertę na wigilię firmową w Hotelu Jasek Premium!

 

Gdzie można zorganizować wigilię firmową?

Wigilię firmową z powodzeniem można zorganizować w biurze, wynajętej sali hotelowej, jak i w restauracji. Niezależnie od miejsca spotkania, w pierwszej kolejności należy ustalić termin, tak aby odpowiadał wszystkim pracownikom.

W sytuacji, kiedy pracodawca decyduje się na przyjęcie w miejscu pracy, należy wybrać odpowiednie pomieszczenie, najlepiej niekojarzące się ze spotkaniami służbowymi oraz dostosować optymalną godzinę. Zaletą takiego rozwiązania będą niższe koszty, ponieważ nie ma konieczności wynajmu sali w restauracji oraz dodatkowych opłat związanych z dojazdem. Wspólne ustrojenie pomieszczenia będzie dobrą okazją do współpracy pomiędzy pracownikami. Można skorzystać z gotowego cateringu i stworzyć także okazję, aby każda osoba dobrowolnie mogła przygotować domowe przekąski lub słodkości. Niewątpliwie do zalet można zaliczyć również prywatny wymiar uroczystości.

Do wad wigilii zorganizowanej w biurze należy zaliczyć:

  • niewystarczającą ilość naczyń i sztućców,
  • brak sprzętów do odgrzania potraw,
  • brak odpowiedniego pomieszczenia.

Dodatkowo pozostaje obowiązek zmywania i posprzątania po całym wydarzeniu.

Organizacja wigilii firmowej w restauracji lub wynajęcie sali hotelowej jest o wiele prostsza. Wystarczy znaleźć odpowiednie miejsce i wybrać menu. Nikt z pracowników nie musi zajmować się dekoracją pomieszczenia czy stołów, za to odpowiedzialna jest obsługa lokalu. Dodatkowym plusem są gotowe potrawy, przekąski i słodkości, dzięki temu zespół nie czuje się zobowiązany do spędzania czasu w kuchni i przygotowywania jedzenia. Niewątpliwie dużą zaletą takiego rozwiązania jest także zorganizowanie wieczoru tanecznego, co z pewnością przyczyni się do luźniejszej i bardziej przyjaznej atmosfery. Coraz większą popularnością cieszą się również występy z muzyką na żywo. Zorganizowanie wigilii firmowej we Wrocławiu poza budynkiem pracy, na przykład w Hotelu Jasek Premium, przyczyni się do większej swobody pracowników oraz pozwoli im zapomnieć o obowiązkach służbowych. Przyjęcie w restauracji czy lokalu wiąże się jednak z dodatkowym czasem i kosztami. Zaliczyć do nich należy opłaty związane z dojazdem i wyższa cena wystawnego obiadu.

Zorganizuj christmas party z naszą pomocą!

Jakie są koszty zorganizowania wigilii firmowej?

Koszty, które zostaną poniesione w celu organizacji wigilii, są uzależnione od kilku czynników: pierwszym i podstawowym jest ilość osób, które będą brały udział w wydarzeniu. Kolejnym aspektem jest miejsce. Uroczysty obiad w biurze będzie znacznie tańszy, niż w restauracji lub sali hotelowej. Do kosztów wliczany jest również alkohol. Część firm decyduje się także na dodatkowe atrakcje w postaci: wieczoru tanecznego, foto-budki czy pokazów barmańskich. Coraz większą popularnością cieszą się również drobne upominki dla pracowników wręczane na zakończenie spotkania, co również ma wpływ na wysokość ceny.  Rejon Polski, w którym odbywa się wydarzenie, także ma znaczenie.

Wigilia firmowa to niewątpliwie ważne wydarzenie, aby należało do udanych, istotne jest przede wszystkim dobrowolne uczestnictwo, pozytywne nastawienie i chęć wspólnie spędzonego czasu wraz z zespołem. To impreza, która powinna naładować baterie i pozostawić wiele miłych wspomnień.