Hotel to przede wszystkim miejsce odpoczynku i relaksu, w którym wszyscy goście powinni czuć się komfortowo. Każda osoba chce być wyspana i wypoczęta, jednak by tak się stało, konieczne jest przestrzeganie ciszy nocnej oraz poszanowanie prywatności. Zdarza się jednak, że w hotelach organizowane są huczne wydarzenia trwające do białego rana. W takich przypadkach obsługa hotelu musi zadbać o wszystkich swoich gości.

Czy w hotelu obowiązuje cisza nocna?

Hotele to zazwyczaj miejsce odpoczynku, wyciszenia i relaksu. Stąd też w takich obiektach obowiązuje cisza nocna. Oznacza to, że każdy gość zobowiązany jest do poszanowania spokoju innych osób, znajdujących się w danym obiekcie. Co ważne, należy zachować ciszę zarówno we wspólnych częściach budynku, np. korytarz, jak i we własnym pokoju. Warto zatem unikać głośnego słuchania muzyki czy prowadzenia rozmów, gdyż przez ściany słychać większość dźwięków. W porze nocnej należy zatem zachowywać się cicho, a konieczne rozmowy warto przeprowadzać szeptem. Pozwoli to na spokojny i komfortowy wypoczynek wszystkich gości.

Czy cisza nocna obowiązuje w każdym obiekcie hotelowym?

Każdy obiekt noclegowy, w tym także hotele powinny mieć swój regulamin. To właśnie w nim widnieje zapis dotyczący ciszy nocnej oraz konsekwencji, jakie grożą za jej naruszenie. Zazwyczaj obowiązuje ona od godziny 22:00 do 6:00, w niektórych przypadkach do 7:00 rano. Cisza nocna jest wprowadzana, aby zapewnić spokój i komfortowy wypoczynek wszystkim gościom hotelowym, właśnie dlatego jej przestrzeganie jest bardzo ważne.

Impreza w hotelu a cisza nocna – z jakiego rozwiązania warto skorzystać?

Zazwyczaj obiekty hotelowe dysponują odrębnymi salami, w których organizowane są huczne wydarzenia. W Hotelu Jasek Premium do dyspozycji gości jest restauracja hotelowa oraz trzy niezwykle gustownie urządzone sale: Pałacowa, Brylantowa oraz Kryształowa. Wyodrębnione miejsca nie tylko pozwalają na huczną zabawę do białego rana, ale także na komfortowy wypoczynek pozostałych gości hotelowych. Organizując imprezę, warto wybierać te hotele, które dbają zarówno o uczestników wydarzenia, jak i pozostałych klientów.

Impreza firmowa lub wesele w hotelu a cisza nocna – jak wyglądają kwestie przestrzegania zasad podczas głośnych wydarzeń?

W sytuacji, kiedy w hotelu będzie odbywało się głośne wydarzenie, trwające do rana bądź późnych godzin nocnych, wówczas większość obiektów informuje o tym fakcie swoich gości, którzy na ten czas chcą zarezerwować pobyt. Dodatkowo dokładają wszelkich starań, aby wszyscy byli zadowoleni. Klientom proponują zakwaterowanie w odległej części hotelu, a także dbają, aby grająca muzyka z jednej strony pozwoliła na świetną zabawę, z drugiej zaś nie przeszkadzała innym.

Wesele w hotelu a cisza nocna

Zdarzają się sytuacje, kiedy cisza nocna jest częściowo ograniczona bądź całkowicie zniesiona. Mowa tutaj głównie o weselach, spotkaniach firmowych czy innych wydarzeniach, które zazwyczaj trwają do białego rana. W takich sytuacjach obsługa hotelu dokłada wszelkich starań, aby zarówno ich goście, jak i uczestnicy zorganizowanej imprezy czuli się komfortowo.

Co może grozić za zakłócanie ciszy nocnej w hotelu?

Regulamin hotelu oprócz wyznaczenia godzin, w których obowiązuje cisza nocna, określa także konsekwencje, z jakimi muszą liczyć się goście za nieprzestrzeganie obowiązujących zasad. W sytuacji, kiedy dochodzi do nocnego, głośnego hałasowania, które negatywnie wpływa na inne osoby znajdujące się w hotelu, obsługa hotelowa prosi dane osoby o dostosowanie się do panujących zasad w danym obiekcie. Jeżeli rozmowy i próby polubownego rozwiązania problemu nie przynoszą skutków, wówczas goście muszą być świadomi, że mogą zostać wyproszeni z hotelu. Wiąże się to z natychmiastowym opuszczeniem obiektu oraz wymeldowaniem się. Co ważne, w niektórych przypadkach może zostać nałożona dodatkowa kara pieniężna, doliczana do rachunku. Takie sytuacje zdarzają się niezwykle rzadko, niemiej jednak należy mieć na uwadze, że mogą one zostać wdrożone.

Cisza nocna w hotelu

Zakłócanie ciszy nocnej w hotelu a policja

W przypadku, kiedy w hotelu dochodzi do zakłócania ciszy nocnej, w pierwszej kolejności interweniuje obsługa. Jednak w sytuacji, kiedy podczas próby zwrócenia uwagi na konieczność przestrzegania przyjętych zasad, klienci zachowują się agresywnie, ich stan wskazuje na znaczne spożycie alkoholu, a przy tym stosują groźby lub wyzwiska, wówczas pracownicy mogą wezwać policję. Za zakłócanie ciszy nocnej grozi kara grzywny, ograniczenie wolności lub kara aresztu.

Przestrzeganie ciszy nocnej w hotelu jest tak samo ważne, jak w przestrzeni publicznej czy zabudowie wielorodzinnej. Brak dostosowania się do panujących zasad będzie skutkowało określonymi konsekwencjami.