Dobry hotel to nie tylko wysoki standard wyposażenia, eleganckie pokoje, restauracja z drogim menu czy dostęp do wewnętrznych atrakcji takich jak basen, sauna czy siłownia. Jedną z najważniejszych cech dobrego hotelu, a jednocześnie elementem budującym jego reputację i konkurencyjność jest obsługa, dzięki której goście hotelowi mogą poczuć się mile widziani. Jakość gwarantowanej obsługi spoczywa oczywiście w rękach managerów hotelu i samych pracownikach, jednak po czym poznać ją z punktu widzenia gościa? Oto 5 najważniejszych cech dobrej obsługi hotelowej.

Najważniejsze cechy dobrej obsługi hotelowej

  1. Uprzejmość i życzliwość

Każdy gość przekraczający próg hotelu liczy na to, że zostanie przyjęty z uśmiechem i uprzejmością ze strony obsługi hotelowej. Stosunek do gościa jest jedną z najważniejszych wizytówek hotelu, a sama potrzeba zachowania najwyższej uprzejmości dotyczy tu nie tylko recepcjonistów, ale i personelu sprzątającego, techników, obsługi w restauracji, managerów i każdego, kto będzie miał mniej lub bardziej bezpośredni kontakt z gośćmi. Problemy i nieprzyjemne sytuacje zdarzają się w hotelach na co dzień – to, czy obsługa będzie w stanie wybrnąć z nich w sposób uprzejmy zdecydowanie pokazuje poziom całego hotelu.

  1. Sprawna i kompleksowa obsługa gości

Rejestracja pobytu, obsługa pokoju, czy rozwiązywanie problemów gości powinny odbywać się możliwie jak najszybciej, ale też tak, by goście byli z obsługi całkowicie zadowoleni. W wielu hotelach niewystarczająca liczba pracowników może przełożyć się na problemy z obsługą wszystkich gości na czas, dlatego tak ważne jest by w dobrym hotelu sprawdzona i doświadczona załoga mogła jak najszybciej uporać się ze wszystkimi problemami, a nawet zażaleniami i zawsze wyjść z problemu na korzyść klienta.

  1. Ciągła, niezauważalna obecność

Żaden gość hotelowy nie chce, by obsługa śledziła każdy jego krok i obserwowała uważnie każde zachowanie, jednak jedną z ważniejszych cech dobrej obsługi hotelowej jest właśnie tzw. niewidzialna obecność. Goście muszą mieć pewność, że w razie problemu będą mieli możliwość zgłoszenia się do kogoś – czy to recepcji, personelu technicznego czy kelnerów w hotelowej restauracji i uzyskania odpowiedzi na zadane pytania.

  1. Indywidualne traktowanie gości

Zdecydowanie ważnym elementem dobrej obsługi hotelowej jest indywidualne traktowanie gości, bez względu na długość ich pobytu, klasę pokoju który wybierają czy powód, dla jakiego odwiedzają hotel. Gość powinien czuć się mile widziany i być zauważany przez pracowników już od wejścia, odczuwając jednocześnie że jego potrzeby są traktowane indywidualnie i że każdy problem będzie z uśmiechem i pełną pomocą rozwiązany. Goście zwracają uwagę na nawet najdrobniejsze gesty – specjalnie ułożone ręczniki, przygotowanie pokoju na pobyt dziecka czy pytania odnośnie potrzeb gości są jak najbardziej na miejscu i świadczą o profesjonalizmie hotelu.

  1. Pomoc w kwestiach niezwiązanych z hotelem

Choć hotel nie pełni formalnie funkcji informacji turystycznej, warto by w dobrym hotelu obsługa orientowała się w zakresie okolicznych atrakcji i potrafiła wskazać je swoim gościom. Doskonałym przykładem jest tu jeden z hoteli we Wrocławiu Jasek Premium, który mieszcząc się w niedalekiej odległości od pól golfowych jest w stanie pomóc swoim gościom w organizacji wyjazdu na pola czy innych atrakcji, których można spodziewać się we Wrocławiu.

 

Dlaczego dobra obsługa hotelowa jest tak ważna?

W Hotelu Jasek we Wrocławiu wysoka jakość obsługi hotelowej to podstawa, na której właścicielom hotelu udało się zbudować naprawdę dobrą renomę i rozpoznawalność na tle konkurencji. Nawet małe gesty podczas przywitania gości czy sposób, w jaki obsługa odpowiada na zadawane jej pytania świadczą o standardzie hotelu równie mocno, jak sposób w jaki został on urządzony. Co więcej, to właśnie dobra obsługa wpływa najmocniej na ostateczne wrażenie gości o hotelu i sprawia, że ci znacznie chętniej polecają go swoim znajomym jako miejsce warte uwagi. Biorąc przykład z Hotelu Jasek Premium nie trudno dziwić się, że dziś wymagania gości co do jakości obsługi są bardzo wysokie, a managerowie hoteli muszą starać się o zatrudnianie i szkolenie możliwie najlepszej kadry.